2010. november 19., péntek

Házi tészta

pl. a vasárnapi húslevesbe vagy a paradicsomlevesbe reszelt tésztaként.. vagy akár széles metéltnek. A recept ugyanaz, csak más-más módon van tálalva. Házi tészta hozzávalói: 30 dkg finom liszt 10 dkg rétes liszt só 4 tojás kb. 1 ek. olaj vagy olvasztott vaj Ezeket jól összedolgozzuk, rugalmas tésztává gyúrjuk. Kb. 1 órára hideg helyre tesszük lefedve pihenni. Majd tetszés szerint feldolozzuk. A gyerekeim imádják például a házi készítésű cérnametéltet a husilevesbe, olyankor dupla adagot is kérnek a levesből:))

2 megjegyzés:

  1. Oly' régóta szeretnék már tésztagépet. Neked bevált? (Mondjuk nagyon jól néznek ki a különféle kupacok:) És ha igen, milyen márkájú a tiéd, ha elárulható?

    VálaszTörlés
  2. Szia, én nagyon szeretem a házi tésztákat!! bár macerásabb, mint elővenni egy zacskó bolti tésztát...de az íze a házi tésztának...a dédmamámtól örököltem még a gépet, marcato olasz tésztagép, a neten 16ezerért láttam, lehet , hozzá venni különböző fejeket, spagetti készítőtől kezdve a raviolisig...én most ezzel szemezek...alapból cérnametélt és szélesmetélt van hozzá..írj a Jézuskának:)

    VálaszTörlés