2010. november 14., vasárnap

Túrótorta anyukám születésnapjára

Anyukám születésnapjára készült ez a könnyű, sütés nélküli torta. A túró krémbe ágyazott csokoládé réteghez az ötletet itt találtam. Kapcsos tortaformában készült. Az alja csokoládés zabpehely keksz darálva majd olvasztott vajjal összekeverve, amit a tortaforma aljába egyengettem és hűtőbe téve pihentettem, amíg a krémet elkészítettem. A krém fél kg túró, 1 tejföl , 2 cs. vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja összekeverve. Ehhez óvatosan hozzáadtam 4 dl felvert tejszínt, amibe 1 cs. zselatin fixet kevertem. A tortaformában levő kekszre raktam a krém felét. Ezt betettem a hűtőbe. 10 dkg étcsokoládét 5 dkg vajjal felolvasztottam. Kissé kihűtve a túrókrémre kentem. Ez megint ment be a hűtőbe dermedni. Erre pedig a maradék túrókrémet rétegeztem. A tetejére málna és szeder került, színtelen tortazselével. Egy éjszakát pihent a hűtőben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése