2011. január 26., szerda

Kukoricapelyhes kenyér

Ma a boltban felfigyeltem egy újdonságra, ami eddig nálunk a "kisboltban" nem volt ...Reggeliző pehely néven kapható, 100% kukoricából illetve még egy fajta van, ami 100% rizsből készült. Gluténmentes termékek. A kukoricásat rögtön ki is próbáltam kenyérkészítésnél. Nagyon finom, lágy kenyér lett az eredmény....
Hozzávalók: 40 dkg sima liszt
10 dkg kukoricapehely
2,5 dkg élesztő
1 bögre langyos víz
1/2 bögre langyos tej
1 ek. cukor
1/2 ek. só
2 ek. olaj
Minden hozzávalót kenyérsütőgépbe tettem dagasztás, kelesztésre. Miután megkelt, kicsit átgyúrtam és formába tettem, ahol hagytam duplájára kelni. A tetejét vizzel lekentem. 220 fokra előmelegített gőzös sütőbe tettem , majd 15 perc után 200 fokon folytattam a sütést, kb. 30 - 35 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése