2011. január 26., szerda

Burgonyafánk

Egyik kedvencem a feltétek közül. Receptért a régi, jól bevált szakácskönyvemhez nyúltam: Horváth Ilona féle szakácskönyv..
Hozzávalók:
25 dkg főtt, áttört burgonya
25 dkg liszt - vagy amennyit felvesz
2 tojássárgája
2 dkg élesztő
cukor
1 ek. só
2 ek. olaj
sütéshez bő olaj
A burgonyákat meghámoztam, puhára főztem. Még melegen összetörtem, és langyosra hűtöttem. A burgonya főzővizéből kb. 1 dl kivettem, miután langyosra hűlt, kevés cukorral felfuttattam benne az élesztőt. A lisztet átszitáltam, hozzátettem a sót, az élesztőt, a langyos burgonyát, tojássárgájákat. Jól átgyúrtam, a langyos főzővizből annyit adtam hozzá, hogy könnyű kelt tésztát kapjak és végül az olajat is belecsorgattam. Ujjnyi vastagra nyújtottam és pogácsaszaggatóval kiszaggattam. Letakarva kb. 1 órát pihentettem a fánkocskákat, majd bő olajban sütöttem - maguktól megfordulnak.
Vacsorára készítettem a resztelt májhoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése