2010. június 1., kedd

Marcell 11 éves !

Nagyfiam 11 éves lett...StarWars rajongó..én meg próbálkoztam:)... a lényeg, hogy nem mosolygott meg nagyon és örült neki..:) Az ízén nem volt semmi kifogásolni való. Tortaimádó csokoládékrémjének és kakaós piskótájának receptjét, kis módosítással, használtam.
StarWars tortám -a sötét oldal csokoládéba rejtve..
Hozzávalók:
Piskóta
5 tojás
8 dkg vaj
5 dkg étcsokoládé
10 dkg cukor
8 dkg liszt
1/2 cs. sütőpor
A tojások sárgáját a vajjal, sóval, olvasztott étcsokoládéval habosra kevertem. Hozzáadtam a cukrot azzal is jól kikevertem. Majd a sütőporos lisztet. A tojások fehérjéből kemény habot vertem, amit óvatosan a masszához forgattam. Előmelegített 180 fokos sütőben 15 percig sütöttem.
Csokolédékrém
2 tojás
1 púpos ek.liszt
1 púpos ek. étkezési keményítő
2 púpos ek. kakaópor
12 dkg porcukor
2.5 dl tej
1 cs. vaníliás cukor
5 dkg étcsokoládé
10 dkg vaj
A tojásokat kikevertem a liszt-étkezési keményítő-kakaópor keverékkel. Hozzáadtam a porcukrot. A tejet a vaníliás cukorral lábasban kissé megmelegítettem. Ehhez adtam a tojásos masszát, lassú tűzön folyamatosan keverve sűrűre főztem. Az olvasztott csokoládét is beletettem és a tűzről levéve rögtön hozzáadtam a vajat. Folyamatos keveréssel kihűtöttem. Hűtőben pihentettem félórát.
A piskóta lapokat kettévágtam, megkentem baracklekvárral, majd a csokoládékrémmel.
A dekorációt olvasztott csokoládé és tojásfehérjéből készült cukormázzal alkottam...

4 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz lett !!!!!!!!
    Jövőre ilyet csinálok az keresztfiamnak :) ő is nagy StarWars rajongó . Idén R2D2 tortát kapott. De eddig nem tudtam mit csináljak neki :)
    Köszi!!!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a dícsérő szavakat:)de tényleg látszik, hogy házilag készült:):) a neten csodatortákat láttam..R2D2-ra én is gondoltam de az már túl bonyolult volt nekem..Ha sütöttél majd mutasd meg!

    VálaszTörlés
  3. http://krisztina-kerekerdkzepn.blogspot.com/2010/04/r2-d2-torta.html
    ilyen volt :)

    VálaszTörlés
  4. hát igen..erről beszéltem:)..ezt a tortát is néztem a neten..de nem vagyok olyan profi, hogy ilyet tudjak..Gratulálok hozzá!!!!

    VálaszTörlés