2010. április 23., péntek

Majdnem grissini...

Elfogyott a kenyér itthon...a "normál" kenyér készítésére nem volt időm, így keresgélni kezdtem a neten valami kenyérszerűség után..Dolce Vita -nál olvastam ezt a grissini receptet, ami megtetszett. Módosítottam rajta kicsit, friss élesztőt használtam és a fűszerezésem is más, ráadásul nem is vékonyra sodortam..így "majdnem grissini" lett.. Később rájöttem, hogy a pizzatésztám is hasonló..:) Hozzávalók: 50 dkg liszt 2 dkg friss élesztő 3 dl meleg víz cukor só 3 ek olaj 1 nagy fej lilahagyma apróra vágva fokhagymás olaj A meleg vízben kevés cukorral felfuttatom az élesztőt, teszek hozzá a lisztből annyit, hogy galuska sűrűségű legyen. Ezt a masszát pihentetem még 20 percig. A többi lisztet, sót hozzáadva elkezdem összegyúrni, az olajat is hozzácsorgatom és 10 percig dagasztom. Cipóvá formálom, enyhén meglisztezem, letakarom és 30 percre megy pihenni. Ezután beledolgozom a felaprított hagymát, több cipóra osztom, attól függően, hogy mekkora és milyen vastag rudacskákat szeretnék. A kiscipókat vékonyra nyújtom, majd feltekerem, mint a kakaós csigát és csavarok rajtuk párat. 20 percig letakarva pihennek a rudacskák. Addig a sütőt 250 fokra melegittem. A rudakat fokhagymás olajjal lekenem és kb. 20 percig sütöm. Finom ropogós külsejű, foszlós belsejű kenyérkék lettek, amihez salátát vacsoráztunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése