2010. március 25., csütörtök

Kakaós csiga - mint a bolti

Ezt a kakaós csiga receptet itt találtam. Eddig csak a vastagabb tésztájú, sima kelt tésztából készítettem a kakaós csigát, de ezután már ez lesz a sztárrecept. Hozzávalók: 50 dkg liszt 5 dkg vaj 5 dkg porcukor 1 kk. só 2,5 dkg élesztő 1 tojás 2,5 dl hideg tej 25 dkg vaj a hajtogatáshoz 1-2 ek. liszt tejszín a lekenéshez porcukros kakaópor a szóráshoz Az élesztőt a hideg tejbe morzsolom. A lisztet, vajat, porcukrot, sót, tojást keverőtálba teszem és a dagasztóspirállal lassan összedolgozom, fokozatosan hozzáadva az élesztős tejet. Rugalmas tésztává dolgozom, majd kézzel cipóvá formázom, amit mint egy pogácsát bevagdosok egy éles késsel. Letakarva pihentetem fél órát. Addig a 25 dkg vajat és az 1-2 ek. lisztet géppel kikeverem, kb. 10*20 cm-as téglalap alakúra formázom. A tésztát ennél nagyobb téglalappá nyújtom, majd a vajtéglalapot a közepére teszem. Következik a pogácsáknál is használt hajtogatás. A tésztát jobbról balról a vajra hajtjuk, úgy, hogy középen találkozzanak a behajtott részek. Majd ezt tovább hajtogatjuk, úgy, hogy most alulról hajtunk a feléig, majd felülről a másik felét erre rá. Így 3 réteget kapunk, amit én kb. 10 percig pihentettem, majd újra nyújtottam és úgyanigy meghajtogattam. Ezt is pihentettem, végül ujjnyi vastagra nyújtottam. Tejszínnel jól átkentem, amire a porcukros kakaóport szitáltam. Szorosan feltekertem és ujjnyi vastagságú csigákat vagdostam, melyeket sütőpapíros tepsire téve kissé ellappogattam. Előmelegített sütőben 180 fokon , kb. 20-30 percig sütöttem, míg a teteje pirulni nem kezdett. Nagyon finom rétegekre szedhető kakaós csigát ettünk, amit azóta is követelnek a gyerkőcök a suliba tízórainak:)

6 megjegyzés:

  1. Rég óta kerestem a bolti receptet, köszönöm, hogy megosztottad. Most készül a csiga, biztos nagyon finom lesz!

    VálaszTörlés
  2. köszönöm :) nálunk nagyon bevállt.

    VálaszTörlés
  3. Milyen tejszínt használtok a lekenéshez?

    VálaszTörlés
  4. A tészta isteni, de nekem valamiért száraz lett, pedig nagyon figyeltem a receptet.

    VálaszTörlés
  5. Nekem ez a recept nagyon bevált régóta így csinálom nagyon szeretjük!

    VálaszTörlés