2009. december 16., szerda

Egri tepertős pogácsa

Ezt a receptet a Vidék Íze újságban olvastam. Kicsit változtattam a hozzávalókon. Nagyon finom , könnyű pogácsák lettek. Én fél adagot készitettem, nem túl nagyra szaggattam őket, egy tepsit tettek ki. Ime az eredeti recept: Hozzávalók: 50 dkg finom liszt 25 dkg tepertő 2 dkg élesztő kis tej 2+1 tojássárgája a kenéshez 2 dl tejföl 5 dkg zsír só,bors ízlés szerint Én kenyérsűtőgépben dagasztattam és kelesztettem. Az összetevőkön annyit változtattam, hogy a finom liszt helyett kelt tésztákhoz való Abo Mill lisztet használtam, tepertő helyett kész libatepertő krémet, zsír helyett pedig olvasztott libazsírt adagoltam hozzá. Kelesztés után hajtogattam, kb. 5ször 10 perces pihentetéssel. Kiszaggatás után a tepsiben pihent még 200 fokosra melegedett a sütő, 30 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése