2009. december 17., csütörtök

Szaloncukor házilag-próba

Ma a tv-ben láttam, hogy aszalt gyümölcsös szaloncukrot gyártottak. Ez nagyon megtetszett ! Már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy a bolti cukortöménység helyett valami más kerüljön a fánkra. Próbagyártást végeztem, kis adagból mini cukrokat csináltam. Gyerekeim voltak a tesztalanyok:). Ízlett nekik!!, így ez az ízű már biztosan szerepelni fog a karácsonyfán. Mivel a sláger nálunk a zselés szaloncukor, így ehhez hasonló ízvilágúval kisérleteztem. Íme a recept:
Narancsos-mandulás szaloncukor
Hozzávalók:
mini adag
2,5 dkg kandírozott narancshéj
2,5 dkg őrölt mandula
1 kocka étcsokoládé felolvasztva
Mindezt késesgépben összedolgoztam, majd szaloncukor formára ügyeskedtem. Kis étcsokoládét pár cseppnyi olajjal felolvasztottam, ezzel vontam be a formákat. Hidegre tettem őket dermedni.
Ha "sorozatgyártásra" kerül a sor, akkor a kandírozott narancshéjjal kicsit merészebben bánok, hogy jobban érződjön az íze, nekem úgy finomabb.
Kellemes ünnepeket!

2 megjegyzés:

  1. Szia, éppen az este csináltam meg én is a próbaadagot aszalt gyümölcsökből! Nálunk is a zselés volt a menő eddig, de szerintem olyat nem fogunk többé venni-enni, mert ez minden képzeletet fölölmúlt. És még munka sincs túl sok vele! Egyelőre alaprecept készült, aztán majd én is variálok így meg úgy. :)

    VálaszTörlés
  2. Kicsit későn vettem észre a megjegyzésed, bocsánat, remélem sikerültek a variációk:) nálunk minden elfogyott:)

    VálaszTörlés