2010. március 1., hétfő

Áfonyás keksz

Hát ez fantasztikus! Keksz 3 perc sütéssel, mikróban!! Mikor ma olvastam Latsiánál- http://latsiakonyhaja.blogspot.com/2010/03/fahejas-keksz-mikroban.html ezt a receptet, rögtön mentem a konyhába , mert ezt ki kell próbálni! Latsia irta, hogy a keksz semleges ízét fahéjjal turbózta meg, nekem aszalt áfonya várakozott már pár napja, hogy kezdjek vele valamit, hát most sorra is került, és csak ajánlani tudom így is kipróbálni.. Én annyit változtattam az olvasott recepten, hogy az összeállítás után hűtőbe tettem pihenni kb. 1 órára, és 1 percenként mikróztam, vagyis nem egyszer pihentettem, ahogy Latsiánál olvastam , hanem kétszer, mert az én mikrómnál így láttam jónak. Nagyon klassz recept, biztosan hetente többször szerepelni fog nálunk, a gyerekek imádnak kekszmorzsázni:).. Áfonyás keksz mikróban Hozzávalók 10 dkg puha vaj 3 ek. cukor 1 vaníliás cukor 1 tojás 3,5 dl liszt, én 1 dl teljes kiőrlésűt és 2,5 dl sima lisztet használtam 1 kk. sütőpor 1 kk. szódabikarbóna 10 dkg aszalt áfonya A vajat a cukrokkal és a tojással késes gépben összekevertem, majd hozzáadtam az áfonyát. Ehhez adagoltam a sütőporos, szódabikarbónás lisztet. Kézzel rúddá formáltam és folpackba tekerve a hűtőbe tettem kb. 1 órára pihenni. A mikró forgóüvegtálját kivajaztam, a hűtőből kivett rudbó éles késsel kb. 1 cm vastagságú kekszeket vágtam, üvegtálra sorakoztattam őket és mentek a mikróba. Nekem autómata hőfok állítása van, csak az időt kell beállítani. Beraktam 1 percre, majd kivettem kihülni. Megint betettem 1 percre sülni, majd kivettem ismét kihültni. Végül a harmadik 1 perccel készen is lett. Finoman omlós és mégis ropogós. Köszönöm a receptet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése