2009. november 17., kedd

Hamis hamburger vacsi

Azért hamis a vacsink, mert hamburger husi helyett sült pulykapárizsit tettünk bele, de a hamburger zsemle az házi gyártmány, amit kenyérsütőgépben dagasztottam és kelesztettem.
Hamburger zsemle hozzávalói:
40 dkg sima liszt
20 dkg rétes liszt
2 nagymérő(kenyérsütőgépes) cukor
1 kismérő(kenyérsütőgépes) só
2 dl langyos tej
1,5 dl kaukázusi kefír
1 tojás
2,5 dkg élesztő
1 dl olaj
A tejet és a kefírt összeöntöttem, meglangyosítottam. Kenyérsütőgépbe tettem, 1 nagymérő cukrot és az élesztőt hozzáraktam. 10 perc után beleburitottam a felvert tojást. Erre került a liszt, maradék cukor, só. Bekapcsoltam a gépet és lassan hozzácsorgattam az olajat. Kelesztés után kissé átgyúrtam a tésztát, és 9 db 10-12 dkg-os adagokra daraboltam, amiket zsemlékké formálva tepsire tettem és letakarva 30-40 percig pihentettem, duplájára kelesztve. Közben a sütőt 200 fokra melegitettem, alján egy kevés vizet párologtatva, gőzős sütőt készítve. A zsemléket tojással lekenve sütőbe tettem 20 percre, majd rácsra téve hültek ki.
A hamburger zsemléket lilahagyma, kígyóuborka, paradicsom, ketchup, majonéz, és sült pulykapárizsival raktuk tele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése