2009. november 22., vasárnap

Inteligens krémes avagy madártej szelet

Már régóta szemeztem ezzel a recepttel...én inkább a madártej szelet elnevezést használnám rá, mert tényleg olyan, mintha madártejet ennék..finom és könnyen elkészíthető. A sütésére több módot is olvastam, nekem 250 fokon sütés csak 10 percig ment, aztán kicsit kezdett megégni a teteje, igy vissza is vettem lassú sütésre.. Inteligens krémes / Madártej szelet Hozzávalók: 8 tojás 30 dkg cukor
5 cs. vaníliás cukor
15 dkg puha vaj 10 ek. liszt 1 l tej A tojásokat szétválasztom, a sárgáját a cukrokkal, vajjal habosra keverem. Beleteszem kanalanként a lisztet, majd ehhez lassan hozzádolgozom a tejet. A tojáshabot keményre verem és óvatosan a masszához adom. Magasfalú közepes tepsit kivajazok, és beleöntöm a folyékony tésztát. Hideg sütőbe teszem, amit 250 fokra kapcsolok, miután elérte ezt a hőt még kb. 10 percig sütöm ezen a hőfokon, majd lekapcsolom 150 fokra és még kb. 80 percig sütöm. A teteje és az alja tészta lesz, míg a közepe "remegőskrémes". Tepsiben kihűtőm és hidegen szépen szeletelhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése