2009. november 18., szerda

Túrós puffancsok

Ma túrós puffancsot csináltam a gyerekek nagy örömére:) A recept a Horvát Ilona féle alapszakácskönyvemből származik, kissé átmódosítva.
Túrós puffancsok
Hozzávalók:
25 dkg túró
15 dkg sima liszt
1 kk. szódabikarbóna
3 ek. cukor
3 tojás
3 ek. tejföl
pici só
A tojásokat kettéválasztottam, a sárgáját a túróval, a cukorral, a tejföllel robotgéppel összekevertem. Ehhez hozzáadtam a lisztet, amibe belekevertem a sót és a szódabikarbónát. A tojások fehérjét keményhabbá vertem, amit óvatosan a túróskeverékhez adtam. Kb. 3 ujjnyi olajat melegítettem, nem túl forróra, mint a fánksütéshez. Ebbe evőkanállal halmokat raktam, mindkét oldalát aranysárgára sütöttem. Papírtörlőre szedtem és saját készítésű, házi szilvalekvárral ették a gyerkőcök.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése