2010. január 25., hétfő

Epres joghurttorta

Lelkes főzőműsor nézőként, a Hal a tortán is egyik kedvenc műsorom, ebben nemrég csináltak egy könnyű málnás joghurttortát, amit rögtön megkívántam és természetesen minél előbb el is készítettem:) Mivel lánykám szülinapját nemrég ünnepletük, kicsi fiam is követelt magának egy saját tortát:) persze ez jó alkalmat adva anyjának a kipróbálásra:) Hétvégén így ez volt a desszert és mindenkit levett a lábáról:) Gyakrabban lesz a vendégünk.. Igaz, hogy a közeli boltban épp nem volt fagyasztott málna, de kaptam helyette fagyasztott epret, ami tökéletesen megfelelt.
Epres joghurttorta
Hozzávalók:
1 cs. háztartási keksz
tej
4 doboz natúr joghurt
4dl tejszín
4 kk. zselatinpor
1 cs. habfix
1 vaníliás cukor
porcukor
1 cs. fagyasztott eper
A háztartási kekszet kicsit összetördeljük és öntünk rá egy kevés tejet, annyit, hogy csak kicsit felázzon és ne tocsogjon tőle, mert ez lesz a tortánk alja. Kapcsos tortaformába nyomkodjuk a puha kekszet. Erre tesszük a krémet: az eredeti recept 1 l joghurtot ír, de én soknak találtam és fél litert használtam. A joghurtot ízlés szerint ízesítettem porcukorral. A zselatint meleg vízben feloldottam és a joghurthoz kevertem. A tejszínhabhoz adtam a vaníliás cukrot és a habfixet (ezt sem írta az eredeti recept, de biztos ami biztos alapon tettem bele:) ) , keményre vertem és óvatosan a joghurthoz raktam. A felengedett epret kicsit turmixoltam, de úgy, hogy eperdarabkák maradjanak benne. Ezt is a krémhez adtam, amit ráöntöttem a kekszes alapra. Ment egy éjszakára a hűtőbe. Gyorsan elkészíthető, könnyű desszert.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése