2010. január 22., péntek

Sajtos fokhagymás brokkoli

A brokkoli az én kedvencem, csőben sütve kóstoltam először. Gyerekeimnek is "bejött" a dolog mikor először ették, így elég gyakran szerepel nálunk. Ma ebédre is azt csináltam. A sima besamelles leöntést nem szeretem, ezért kicsit felturbóztam.
Sajtos fokhagymás brokkoli
Hozzávalók:
1 nagyobb fej brokkoli
5 dkg vaj
5 ek. liszt
kb. fél liter tej
15 dkg anikó sajt
1 nagyobb fej fokhagyma
fehérbors
szerecsendió
A brokkolit gőzben puhára pároltam, egy tűzálló tálba raktam és nyakon öntöttem a következő mártással: a vajat felhevítettem, hozzátettem a lisztet, kicsit pirítottam, majd felöntöttem kis adagokban a tejjel, besűrítettem, és a fokhagymát belenyomtam, só,bors,szerecsendiót adtam hozzá és a sajtot belemorzsoltam, felolvasztottam. 200 fokra előmelegített sütőbe tettem és 15 perc alatt megsütöttem. Bármilyen hús mellé finom köret.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése